Infolinia: 801 500 124
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.sklepylaserowe.pl

 

  1. Regulamin ma zastosowanie do sprzedaży przy użyciu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy internetowej www.sklepylaserowe.pl, zwanej dalej sklepem internetowym.
  2. Regulamin określa w szczególności:
    1. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną,
    2. warunki świadczenia usług drogą elektroniczną,
    3. warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną,
    4.  tryb postępowania reklamacyjnego.
  3. Niniejszy regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej przez klienta podczas dokonywania zakupów i/lub zlecania usług za pośrednictwem sklepu internetowego.

§ 1. Definicje

  1. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Dostawa – czynność faktyczna, polegającą na dostarczeniu klientowi przez sprzedawcę towaru określonego w zamówieniu, za pośrednictwem dostawcy.
  3. Dostawca – firma współpracującą ze sprzedawcą w zakresie realizacji dostaw towaru.
  4. Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych ustalonych przez klienta podczas rejestracji, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do konta klienta.
  5. Klient – podmiot, z którym zgodnie z regulaminem i przepisami prawa może być zawarta umowa sprzedaży, lub też na rzecz którego mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną.
  6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynność prawną nie związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową.
  7. Konto klienta – indywidualny dla każdego klienta panel, udostępniany po dokonaniu rejestracji.
  8. Dane identyfikacyjne konta – zestaw danych niezbędny do założenia konta klienta
  9. Dane transakcyjne konta – zestaw danych niezbędny do dokonywania transakcji handlowych pomiędzy klientem, a sprzedawcą.
  10. Login – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych ustalonych przez klienta podczas rejestracji, służący wraz z hasłem do założenia konta klienta. Na login składa się adres poczty elektronicznej klienta.
  11. Operator sklepu internetowego – podmiot zarządzający platformą sklepylaserowe.pl – Budmiar spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Gorzowie Wlkp. (66-440) przy ul. Dobrej 19, tel. (095) 720 71 92, email: biuro@budmiar.pl, www.budmiar.pl.
  12. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną do prowadzenia we własnym imieniu działalności gospodarczej lub zawodowej.
  13. Regulamin – niniejszy dokument.
  14. Rejestracja – czynność faktyczna dokonana w sposób określony w regulaminie, a wymagana dla korzystania przez klienta z funkcjonalności sklepu internetowego.
  15. Rejestracja uproszczona – rejestracja polegająca na podaniu minimalnej ilości danych, wystarczająca do rezerwacji towaru w sklepie.
  16. Rejestracja pełna – rejestracja polegająca na podaniu ilości danych niezbędnych do korzystania ze wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego.
  17. Sprzedawca – wybrany przez klienta za pośrednictwem sklepu internetowego przedsiębiorca realizujący sprzedaż towarów i/lub wykonywanie usług.
  18. Strona internetowa sklepu - strony internetowe, działające w domenie sklepylaserowe.pl.
  19. Towar – produkt przedstawiony przez sprzedawcę za pośrednictwem strony sklepu internetowego.
  20. Usługa serwisowa – proces technologiczny jakiemu poddawany jest produkt, po jego zakupie przez klienta, w celu przywrócenia parametrów użytkowych lub uszlachetnienia.
  21. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta między klientem a sprzedawcą drogą elektroniczną na zasadach określonych w regulaminie.

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Wszelkie prawa do sklepu internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów należą do operatora sklepu internetowego. Korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z regulaminem, lub też musi wymagać uzyskania zgody operatora sklepu internetowego.
  2. Sklep internetowy jest udostępniany za pośrednictwem sieci internet i strony internetowej sklepu, jako zasób systemu informatycznego oraz teleinformatycznego.
  3. Operator sklepu internetowego zastrzega sobie prawo do umieszczania na stronie internetowej sklepu treści reklamowych dotyczących oferowanych towarów, jak i towarów i usług osób trzecich.
  4. Zabronione jest wykorzystywanie sklepu internetowego oraz strony sklepu internetowego przez klientów lub osoby trzecie do przesyłania niezamówionej informacji handlowej.

§ 3. Korzystanie ze Sklepu Internetowego

  1. Korzystanie ze sklepu internetowego odbywać może się wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w regulaminie.
  2. Korzystanie ze sklepu internetowego oznacza każdą czynność klienta, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi na stronie internetowej sklepu.
  3. Do współpracy z systemem teleinformatycznym sklepu internetowego, klient powinien używać urządzenia elektronicznego podłączonego do sieci internet z zainstalowaną przeglądarką internetową.
  4. Operator sklepu internetowego dołoży starań, aby korzystanie ze sklepu internetowego było możliwe dla użytkowników internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów komputerów oraz typów połączeń internetowych. Nie gwarantuje on jednak i nie odpowiada za to, że każdy wariant konfiguracyjny sprzętu elektronicznego posiadany przez użytkownika internetu, umożliwi korzystanie ze sklepu internetowego.
  5. W celu złożenia zamówienia w sklepie internetowym oraz w celu korzystania z usług dostępnych na stronach internetowych sklepu, konieczne jest posiadanie przez klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  6. Klient, korzystając ze sklepu internetowego nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w treść, strukturę, formę, grafikę, mechanizm działania sklepu internetowego i strony sklepu internetowego.
  7. Zakazane jest dostarczanie przez klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez klienta sklepu internetowego, strony sklepu internetowego lub usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy sprzedawcy lub operatora sklepu internetowego.
  8. Klient jest uprawniony do korzystania z zasobów sklepu internetowego wyłącznie na własny użytek. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji sklepu internetowego w celu prowadzenia przez klienta działalności komercyjnej lub takiej, która naruszałaby interes sprzedawcy lub operatora sklepu internetowego.
  9. Operator sklepu internetowego oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, wiązać się może z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Dlatego klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności stosować należy programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Operator sklepu internetowego nigdy nie zwraca się do klienta z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie hasła.

§ 4. Rejestracja

  1. W celu utworzenia konta klienta, klient obowiązany jest dokonać rejestracji.
  2. Rejestracja jest konieczna do składania przez klientów zamówień w sklepie internetowym.
  3. W celu rejestracji, klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony na stronie internetowej sklepu.
  4. Wypełnienie formularza rejestracyjnego następuje z zachowaniem poniższych zasad:
    1. klient powinien dołożyć należytej staranności wypełniając pola formularza, aby uniknąć powtarzania błędów w dokumentach tworzonych na jego podstawie,
    2. informacje wpisane do formularza rejestracyjnego powinny dotyczyć wyłącznie klienta i być zgodne z prawdą, przy czym klient jest osobą odpowiedzialną za prawdziwość informacji wpisanych do formularza rejestracyjnego,
    3. zastosowane hasło powinno być tak ułożone (litery, cyfry, znaki specjalne) aby zapewnić należytą ochronę przed wykorzystaniem przez osoby niepowołane.
  5. Podczas rejestracji należy podać co najmniej dane identyfikacyjne konta, do których należą:
    1. imię,
    2. nazwisko,
    3. e-mail,
    4. numer telefonu,
    5. hasło.
  6. Jest to rejestracja uproszczona, a dane wymienione w punktach a-d, w przypadku osób fizycznych (konsumentów), wystarczą aby dokonać rezerwacji towaru u sprzedawcy. W przypadku przedsiębiorców dane te identyfikują osobę zawierającą w imieniu przedsiębiorcy transakcje w sklepie Internetowym i są danymi do porozumiewania się na odległość z przedsiębiorcą.
  7. Dane identyfikacyjne są danymi osobowymi i jako takie podlegają ochronie na podstawie przepisów prawa.
  8. Rejestracja pełna obejmuje podanie, oprócz danych identyfikacyjnych, również innych informacji niezbędnych do wystawienia faktury i/lub dostawy towaru. W zależności od potrzeb, klient podczas rejestracji wybiera lub wpisuje opcjonalne dane transakcyjne:
    1. Osoba fizyczna (konsument) / Przedsiębiorca (podmiot prowadzący działalność gospodarczą),
    2. adres zamieszkania osoby fizycznej (konsumenta),
    3. nazwa i adres przedsiębiorcy,
    4. numer identyfikacji podatkowej przedsiębiorcy,
    5. dane adresowe do faktury/rachunku,
    6. dane adresowe miejsca dostawy,
    7. informacje dodatkowe.
  9. Adres zamieszkania osoby fizycznej jest daną osobową i podlega ochronie na podstawie przepisów prawa.
  10. Rejestracja jest równoznaczna z:
    1. przyjęciem do wiadomości i akceptacją przez klienta postanowień regulaminu,
    2. upoważnieniem operatora sklepu internetowego przez podającego dane osobowe, do przetwarzania zawartych w formularzu rejestracyjnym danych osobowych podlegających ochronie zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) w celu prowadzenia konta klienta w sklepie internetowym.
    3. jednoczesnym wyrażeniem zgody na udostępnienie w tym samym celu  ww. danych sprzedawcy, który świadczy klientowi usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem konta klienta.
    4. Faktyczne udostępnienie danych, o których mowa w punkcie poprzedzającym, następuje z inicjatywy klienta poprzez nawiązanie kontaktu za pośrednictwem sklepu internetowego z wybranym sprzedawcą.
  11. Klientowi, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  12. Z chwilą zakończenia Rejestracji, zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia konta klienta, zaś klient uzyskuje możliwość dostępu do konta klienta i dokonywania zmian danych wpisanych podczas rejestracji.
  13. W skład konta Klienta wchodzą następujące obszary funkcjonalne:
    1. dane teleadresowe, login i hasło,
    2. korespondencja z dostawcami towarów i usług,
    3. ewidencja zapytań ofertowych,
    4. ewidencja zamówień,
    5. ewidencja zakupionych produktów.
  14. Klient zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu zachowania poufności i nieudostępniania osobom trzecim hasła. W razie zaistnienia okoliczności wskazujących na podejrzenie, iż hasło znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, klient ma obowiązek niezwłocznego zawiadomienia o tym fakcie operatora sklepu internetowego, z wykorzystaniem dostępnych środków łączności. W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie zmienić hasło, wykorzystując odpowiednie funkcjonalności w ramach konta klienta.
  15. Operator sklepu internetowego wdraża zabezpieczenia przed nieuprawnionym korzystaniem, zwielokrotnianiem lub rozpowszechnianiem treści zawartych na stronie internetowej sklepu. W przypadku zastosowania przez sprzedawcę powyższych zabezpieczeń, klienci zobowiązują się powstrzymać od jakichkolwiek działań zmierzających do usunięcia lub obejścia takich zabezpieczeń lub rozwiązań.

§ 5. Komunikacja pomiędzy stronami

  1. Głównym kanałem komunikacji pomiędzy klientem, a sklepem jest elektroniczny system wymiany informacji zaimplementowany na stronie internetowej sklepu, chroniony certyfikowanym protokołem transmisji HTTPS. Za jego pośrednictwem klient może:
    1. zmieniać i uzupełniać swoje dane rejestracyjne,
    2. wysyłać i otrzymywać wiadomości,
    3. składać zapytania ofertowe,
    4. negocjować ceny towarów i usług,
    5. składać zlecenia serwisowe,
    6. śledzić stan realizacji zamówień i zleceń,
    7. Rejestrować zakupione produkty,
  2. Dodatkowo najważniejsze zapisy w systemie są przetwarzane do postaci odczytywanej przez klientów poczty elektronicznej i wysyłane do klienta jako e-mail. Należą do nich między innymi powiadomienia dotyczące:
    1. nowej wiadomości w systemie,
    2. przygotowania oferty przez sprzedawcę,
    3. potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji,
    4. wysłaniu towaru,
    5. zarezerwowaniu towaru do odbioru w sklepie,
    6. wygenerowaniu hasła do konta klienta.

§ 6. Zapytania ofertowe i negocjacja cen

  1. Klient przed złożeniem zamówienia może wysłać zapytanie ofertowe.
  2. Przygotowanie zapytania odbywa się identycznie jak zamówienia i polega na zgromadzeniu towarów w tzw. koszyku, przejścia kolejnych sekwencji i wybraniu w ostatniej z nich opcji Złóż zapytanie
  3. Negocjacja cen jest analogiczna do zapytania ofertowego, z tym że po skompletowaniu tzw. koszyka, należy w pierwszym kroku wybrać opcję Negocjuj koszyk.

§ 7. Zamówienia, płatność i realizacja zamówień

  1. Informacje zawarte w sklepie internetowym oraz na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty sprzedawcy oraz operatora sklepu internetowego w rozumieniu kodeksu cywilnego.
  2. Klient może składać zamówienia w sklepie internetowym przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej sklepu.
  3. Klient ma możliwość negocjowania cen lub złożenia innego zapytania ofertowego do wybranego sprzedawcy.
  4. Klient wybiera jedną spośród oferowanych przez wybranego sprzedawcę form płatności za zamówione Towary.
  5. Podstawowe formy płatności za zamówione towary obejmują:
    1. przelew bankowy na rachunek bankowy sprzedawcy,
    2. gotówką przy odbiorze osobistym w sklepie,
    3. gotówką za pobraniem przez dostawcę (przesyłki kurierskie, pocztowe itp.)
  6. Sprzedawca może umówić się z klientem na inną niż wymienione powyżej formę płatności.
  7. Po wprowadzeniu wszystkich pozycji asortymentowych oraz wpisaniu ich ilości, a ponadto wskazaniu sposobu dostawy oraz formy płatności, klient składa zamówienie u wcześniej wybranego sprzedawcy.
  8. Złożenie przez klienta zamówienia stanowi złożenie sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży towarów będących przedmiotem zamówienia.
  9. Po otrzymaniu zamówienia, sprzedawca przesyła na podany przez klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie wpłynięcia zamówienia.
  10. Na podstawie otrzymanego zamówienia, sprzedawca dokonuje weryfikacji dostępności zamówionego przez klienta towaru.
  11. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia klienta, sprzedawca poinformuje klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach.
  12. Jeśli realizacja zamówienia okaże się niemożliwa, sprzedawca może zaproponować klientowi:
    1. anulowanie całości zamówienia (wybór tej opcji przez klienta zwalnia sprzedawcę z obowiązku realizacji zamówienia),
    2. anulowanie zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa (wybór tej opcji przez klienta zwalnia sprzedawcę z realizacji zamówienia w zakresie anulowanej części),
  13. W przypadku pozytywnej weryfikacji dostępności towaru, sprzedawca zmienia status zamówienia z „Oczekujące” na „W realizacji”. Klient otrzymuje od sprzedawcy, na adres poczty elektronicznej, informację o przyjęciu przez niego zamówienia do realizacji.
  14. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji przez sprzedawcę, stanowi jednocześnie propozycję zawarcia umowy.
  15. Odrzucenie przez klienta propozycji zawarcia umowy polega na anulowaniu całości zamówienia w zakładce Strefa Klienta/Zamówienia.
  16. W przpadku gdy klient nie anuluje zamówienia w sposób podany w p. 15 do czasu otrzymania powiadomienia o przekazaniu przesyłki kurierowi lub rezerwacji towaru w sklepie, umowę uważa się za zawartą.
  17. Ceny na stronie internetowej sklepu zamieszczone przy danym towarze:
    1. określone są w złotych polskich,
    2. obejmują cenę katalogową brutto, jak również cenę u wybranego Sprzedawcy brutto i netto,
    3. nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy, o których klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu dostawy,
    4. nie zawierają informacji na temat ewentualnych opłat celnych, jeżeli adres dostawy jest poza terytorium Polski.
  18. Ostateczną ceną wiążącą strony umowy sprzedaży jest cena towaru zawarta na potwierdzeniu sprzedawcy o przyjęciu zamówienia do realizacji.
  19. Informacja na temat całkowitej wartości złożonego zamówienia określona jest w zakładce Strefa Klienta/Zamówienia. Klient otrzymuje również kopię tej informacji w e-mailu dotyczącym potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
  20. Klient może modyfikować zamówienie, do chwili otrzymania na adres poczty elektronicznej informacji potwierdzającej nadanie przesyłki przez sprzedawcę. Modyfikacja zamówienia odbywa się w porozumieniu ze sprzedawcą i polega na anulowaniu bieżącego zamówienia i złożeniu nowego na warunkach ostatnio obowiązujących. Jest to zabieg techniczny i nie narusza praw konsumenta. Klient uzgadnia ze sprzedawcą modyfikację zamówienia telefonicznie lub w wysłanym e-mailu. W szczególności, zmiany zamówienia mogą dotyczyć zakresu przedmiotowego zamówienia, anulowania całości lub części zamówienia, zmiany adresu dostawy, lub zmiany danych na fakturze VAT. W przypadku dodania przez Klienta nowych towarów do zamówienia będącego już w trakcie realizacji, lecz przed nadaniem przesyłki przez sprzedawcę, może wpłynąć to na przedłużenie czasu realizacji zamówienia. W przypadku rezygnacji z całości lub części zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana przez klienta z góry, zwrot odpowiedniej kwoty przez sprzedawcę nastąpi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania modyfikacji przez klienta. Zasady zwrotu należności klientom określono w §10 Regulaminu.
  21. Zamówione towary, w zależności od wskazania klienta, są mu dostarczane za pośrednictwem dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia, albo rezerwowane do osobistego odbioru w sklepie.
  22. Okres rezerwacji wynosi co najmniej 3 dni robocze. O faktycznym okresie czasu, na jaki towar został zarezerwowany i oczekuje w sklepie na osobisty odbiór, klient jest informowany w potwierdzeniu rezerwacji wysyłanym na adres e-mail podany podczas rejestracji. Potwierdzenie rezerwacji jest jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy pomiędzy Klientem i Sprzedawcą.
  23. W dniu wysłania Towaru do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę. Potwierdzenie nadania przesyłki jest jednocześnie potwierdzeniem zawarcia umowy pomiędzy Klientem i Sprzedawcą.
  24. Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika dostawcy.
  25. Klient ma prawo żądać od pracownika dostawcy spisania właściwego protokołu w razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
  26. Sprzedawca dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy paragon lub fakturę VAT obejmującą dostarczane towary.
  27. W przypadku nieobecności klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia, jako adres dostawy, pracownik dostawcy pozostawi awizo. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego towaru, sprzedawca skontaktuje się z klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, w celu ustalenia nowego terminu i kosztu dostawy.
  28. Ilekroć w tym paragrafie jest mowa o Towarze, rozumie się przez to również usługę serwisową w zakresie w jakiej powyższe ustalenia jej dotyczą.

§ 8. Odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumentów

  1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową:
    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu punktu a. oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów  demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w punkcie a., nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w punkcie a., nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
  2. W przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
  3. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
  4. Kupujący traci uprawnienia przysługujące mu z tytułu niezgodności towaru z umową, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy.
  5. Sprzedawca w ciągu 14 (czternastu) dni ustosunkuje się do żądania zgłoszonego przez konsumenta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
  6. Sprzedawane towary oraz wykonywane usługi serwisowe mogą być objęte gwarancją udzieloną przez odpowiedniego producenta bądź dystrybutora. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane produkty.
  7. W przypadku Towaru, objętego gwarancją dystrybutora lub producenta, albo usługi serwisowej konsument może reklamować produkt posiadający wady:
    1. Korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji. W takich okolicznościach klientowi przysługują roszczenia wobec gwaranta zgodnie z zapisami w karcie gwarancyjnej. Roszczenia z tytułu usług serwisowych przysługują wobec przedsiębiorcy, który przyjął zlecenie wykonania tych usług. Klient według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do sprzedawcy, u którego towar kupił,
    2. Korzystając z uprawnień przysługujących klientowi wobec sprzedawcy w związku z niezgodnością towaru z umową.
  8. Celem rozpatrzenia reklamacji towaru, konsument powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany towar wraz z dowodem zakupu, sprzedawcy lub gwarantowi. W przypadku przesyłek kurierskich i pocztowych, towar należy odpowiednio opakować.
  9. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść konsumenta, sprzedawca albo gwarant naprawi lub wymieni klientowi reklamowany produkt na pozbawiony wad. Sprzedawca albo gwarant zwróci klientowi również udokumentowane koszty przesyłki. Jeśli wymiana albo naprawa, wymagane w celu usunięcia wady niezgodności towaru z umową, narażałyby klienta na znaczne niedogodności, sprzedawca zgodnie z żądaniem klienta, obniży cenę albo zwróci – na skutek odstąpienia przez klienta od umowy – pełną należność za reklamowany produkt w ciągu 14 (czternastu) dni. W przypadku odstąpienia od umowy strony zwracają sobie to, co wzajemnie sobie świadczyły.
  10. Zapisy punktów 1 – 10 stosuje się odpowiednio do usług serwisowych.

§ 9. Zmiana, rezygnacja z zamówienia, odstąpienie od umowy w sprzedaży konsumenckiej

  1. Klient będący konsumentem może zrezygnować z zamówienia lub części zamówienia, jeśli składające się na nie towary nie zostały jeszcze wysłane, poprzez:
    1. bezpośredni kontakt ze sprzedawcą, pocztą elektroniczną, lub telefonicznie.
    2. Poprzez „kliknięcie” przycisku ANULUJ w panelu zamówień.
  2. Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 (dziesięciu) dni od dnia dostawy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. W razie skutecznego odstąpienia od umowy sprzedaży umowa jest uważana za niezawartą. Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni. Towar powinien zostać zwrócony sprzedawcy w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  4. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje klientowi będącemu konsumentem w następujących wypadkach:
    1. dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
    2. umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
    3. świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    4. świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
    5. dostarczania prasy.
  5. Zapisy punktów 1 – 3 stosuje się odpowiednio do usług serwisowych.

§ 10. Rękojmia i gwarancja oraz  odstąpienie od umowy w sprzedaży zaopatrzeniowej

  1. Sprzedawca ogranicza rękojmię do wad fizycznych Towaru widocznych w momencie wydania.
  2. Kupujący powinien zawiadomić niezwłocznie sprzedawcę o zauważeniu wady fizycznej otrzymanej rzeczy.
  3. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego.
  4. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady fizyczne, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad. Sprzedawca na żądanie kupującego bez zbędnej zwłoki wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo bez zbędnej zwłoki wady usunie. Za wymianę bez zbędnej zwłoki przyjmuje się okres 14 (czternastu) dni, od daty otrzymania przez sprzedawcę żądania kupującego. Po bezskutecznym upływie tego terminu, kupujący może odstąpić od umowy.
  5. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny bez zbędnej zwłoki zwrócić sobie nawzajem  otrzymane świadczenia.. Za działanie bez zbędnej zwłoki, przyjmuje się okres 14 (czternastu) dni od daty odstąpienia kupującego od umowy.
  6. Utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju, a w szczególności w obecności pracownika dostawcy podczas odbioru przesyłki i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie.
  7. Sprzedawca nie udziela gwarancji na oferowane produkty.
  8. Gwarantem oferowanych produktów jest Operator Sklepu Internetowego.
  9. Gwarantem usług serwisowych jest usługobiorca.
  10. Szczegółowe warunki gwarancji podane są w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu.
  11. W przypadku, gdy do produktu nie jest dołączona karta gwarancyjna (dotyczy to przede wszystkim drobnego wyposażenia) – gwarancja wynosi 1 (jeden) rok od daty dostawy.
  12. Termin gwarancji podany jest również na karcie produktu w zakładce "Opis" w Serwisie Internetowym.
  13. Terminy gwarancji na usługi serwisowe są podane w dokumencie pt. Regulamin świadczenia usług serwisowych

§ 11. Zwrot należności konsumentom

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu należności klientom będącym konsumentami w ciągu 14 (czternastu) dni w przypadku:
    1. rezygnacji przez klienta z zamówienia lub z części zamówienia opłaconego z góry przed jego realizacją (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia część ceny),
    2. odstąpienia od umowy przez klienta będącego konsumentem zgodnie z §9 regulaminu,
    3. obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy w przypadku uznania reklamacji zgodnie z §8 Regulaminu.
  2. Sposób zwrotu należności uzależniony jest od formy pierwotnej zapłaty na rzecz sprzedawcy:
    1. w przypadku zapłaty „z góry” przelewem, sprzedawca dokonuje zwrotu należności na rachunek bankowy klienta,
    2. w przypadku zapłaty „za pobraniem” lub przy „odbiorze osobistym”, sprzedawca dokonuje zwrotu na rachunek bankowy klienta lub za pośrednictwem przekazu pocztowego, po uprzednim ustaleniu z klientem wybranej przezeń formy zwrotu oraz wezwaniu klienta do przedstawienia danych wymaganych do przelewu bankowego lub przekazu pocztowego.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zwrotu należności lub opóźnienie takiego zwrotu, jeżeli pomimo skierowania do klienta na podany przez niego adres poczty elektronicznej wezwania, o którym mowa w §11 ust. 2 lit. b, klient nie przekaże sprzedawcy wymaganych danych lub gdy odpowiedź na wezwanie będzie niekompletna i uniemożliwi skuteczne dokonanie zwrotu.
  4. Sprzedawca wolny jest od odpowiedzialności także wtedy, gdy zwrotu nie dokonano lub dokonano z opóźnieniem wskutek przekazania przez klienta błędnych danych wymaganych do przelewu bankowego lub przekazu pocztowego. Zwrot należności dokonany zostanie w takim przypadku, niezwłocznie po uzyskaniu ww. danych od klienta.

§ 12. Usługi nieodpłatne

  1. Operator sklepu internetowego świadczy na rzecz klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
    1. prowadzenie konta klienta,
    2. korzystanie przez klienta z usług świadczonych drogą elektroniczną, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu poprzez zastosowanie szyfrowanego protokołu HTTPS,
  2. Usługi wskazane w §12 ust. 1 świadczone są 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
  3. Operator sklepu internetowego zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje klientów w sposób właściwy dla zmiany regulaminu.
  4. Usługa prowadzenie konta klienta, dostępna jest po dokonaniu rejestracji, na zasadach opisanych §4 Regulaminu.
  5. Operator sklepu internetowego jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez klienta na szkodę sprzedawcy, operatora sklepu internetowego lub innych klientów, naruszenia przez klienta przepisów prawa lub postanowień regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do konta klienta i usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez klienta zabezpieczeń strony internetowej sklepu lub inne działania hakerskie. Zablokowanie dostępu do konta klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do konta klienta i usług nieodpłatnych. Operator sklepu internetowego zawiadamia klienta o zablokowaniu dostępu do konta klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez klienta w formularzu rejestracyjnym.
  6. Celem rezygnacji z otrzymywania informacji marketingowych, klient powinien poinformować o takim żądaniu operatora sklepu internetowego pocztą elektroniczną wysyłając e-mail na adres admin@sklepylaserowe.pl lub zadzwonić na numer 801 500 124 (telefony stacjonarne) lub 512 087 097 (telefony komórkowe).

§ 13. Odpowiedzialność sklepu internetowego

  1. Sprzedawca i operator sklepu internetowego są uprawnieni do przerw lub zakłóceń w świadczeniu usług drogą elektroniczną i udostępnianiu stron internetowych sklepu, jeśli powodem jest:
    1. modyfikacja, modernizacja, rozbudowa lub konserwacja systemu teleinformatycznego lub oprogramowania,
    2. siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich (działania niezależne od sprzedawcy i operatora sklepu internetowego).
  2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z klientami będącymi przedsiębiorcami sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez klienta będącego przedsiębiorcą.
  3. Operator sklepu internetowego nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonywanie usług świadczonych drogą elektroniczną, jeżeli jest to spowodowane przez osoby trzecie (w szczególności operatorów telekomunikacyjnych, dostawców łączy telekomunikacyjnych i energii elektrycznej).
  4. Operator Sklepu Internetowego nie ponosi odpowiedzialności za niemożliwość lub utrudnienia w korzystaniu ze sklepu internetowego, wynikające z przyczyn leżących po stronie klienta, w szczególności za utratę przez klienta lub wejście w posiadanie przez osoby trzecie (niezależnie od sposobu) jego hasła.
  5. Sprzedawca oraz operator sklepu internetowego nie ponoszą odpowiedzialności z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami klientów, w szczególności za korzystanie przez nich ze sklepu internetowego w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa lub regulaminem.
  6. Wyłącznym źródłem zobowiązań sprzedawcy oraz operatora sklepu internetowego jest niniejszy regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  7. Klient może zgłosić operatorowi strony Internetowej reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres elektroniczny Operatora Sklepu Internetowego. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć swój Login oraz opis zaistniałego problemu. Operator Sklepu Internetowego niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej klienta, podany w zgłoszeniu reklamacji.

§ 14. Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

  1. W przypadku, gdy klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na stronie internetowej sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić operatora sklepu internetowego o potencjalnym naruszeniu.
  2. Operator sklepu internetowego powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze strony internetowej sklepu treści będących przyczyną naruszenia.

§ 15. Dane osobowe i pliki Cookies

  1. Administratorem danych osobowych klientów przekazanych w ramach rejestracji oraz w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w regulaminie, jest operator sklepu internetowego.
  2. Dane osobowe przetwarzane będą przez operatora sklepu internetowego oraz sprzedawcę wyłącznie na podstawie upoważnienia do przetwarzania danych oraz w granicach upoważnienia.
  3. Zbiór danych osobowych jest zgłaszany przez operatora sklepu internetowego Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
  4. Przekazane dane osobowe podawane są dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w regulaminie danych w procesie rejestracji uniemożliwia rejestrację i założenie konta klienta oraz uniemożliwia złożenie i realizację zamówienia klienta.
  5. Każdy kto przekaże swoje dane osobowe, ma prawo dostępu do ich treści oraz do ich poprawiania.
  6. Operator sklepu internetowego zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru, na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.).
  7. Operator sklepu internetowego oraz sprzedawca chronią przekazane dane osobowe oraz dokładają wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
  8. Zbiór zgromadzonych danych osobowych Klientów traktowany jest jako wydzielona baza danych, przechowywana na serwerze operatora sklepu internetowego, w specjalnej strefie bezpieczeństwa, zapewniającej właściwą ochronę.
  9. Operator sklepu internetowego ani sprzedawca nie udostępniają zgromadzonych danych osobowych klientów innym osobom lub instytucjom, chyba że za wyraźną zgodą klienta albo na żądanie umocowane w ustawie.
  10. Operator sklepu internetowego może generować ogólne zestawienia statystyczne dotyczące klientów. Zestawienia takie dotyczą oglądalności stron internetowych sklepu i nie zawierają danych osobowych klientów.
  11. Operator sklepu internetowego stosuje mechanizm plików cookies, które podczas korzystania przez klientów ze stron internetowych sklepu, zapisywane są przez serwer administratora na dysku twardym urządzenia końcowego klienta.
  12. Stosowanie plików cookies ma na celu poprawne działanie stron internetowych sklepu na urządzeniach końcowych klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Pliki cookies nie mają na celu identyfikacji klientów.
  13. Operator sklepu internetowego stosuje tylko jeden plik cookie o nazwie PHPSESSID, który przechowuje identyfikator sesji przeglądania. Identyfikator ten jest potrzebny do prawidłowego działania serwisu. Natychmiast po zamknięciu przeglądarki, plik ten jest kasowany automatycznie. Użytkownik może wyłączyć zapisywanie pliku cookie w swojej przeglądarce (patrz pomoc dla używanej przeglądarki). Zazwyczaj zarządzanie plikami cookie znajduje się w sekcji dotyczącej prywatności w ustawieniach przeglądarki. Pliki cookie ustawione przez stronę można zidentyfikować klikając prawym przyciskiem myszki na ikonkę strony w pasku adresu przeglądarki i wybierając odpowiednią opcję.
  14. Każdy klient może wyłączyć mechanizm cookies w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Operator sklepu internetowego wskazuje, że wyłączenie cookies może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze stron internetowych sklepu.
  15. Dokładne informacje na temat przetwarzania danych osobowych oraz plików cookies zawiera dokument pt. Polityka prywatności i plików Cookies w serwisie SklepyLaserowe.pl

§ 16. Rozwiązanie umowy (nie dotyczy zamówień/umów sprzedaży)

  1. Każda ze stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem umowy oraz z uwzględnieniem następujących postanowień:
    1. klient, który dokonał rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez zgłoszenie operatorowi sklepu internetowego żądania usunięcia konta klienta drogą elektroniczną,
    2. operator sklepu internetowego wypowiada umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do klienta stosownego oświadczenia woli na adres poczty elektronicznej podany przez klienta podczas rejestracji.

§ 17. Postanowienia końcowe i zmiana Regulaminu

  1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania na stronie internetowej sklepu i zastępuje poprzednio obowiązujące regulaminy sklepu internetowego.
  2. Treść niniejszego regulaminu oraz załączników, może zostać przez klienta sklepu internetowego w każdej chwili utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie ze strony internetowej sklepu.
  3. Regulamin może ulec zmianie. O zmianie operator sklepu internetowego poinformuje klientów poprzez umieszczenie stosownej informacji na stronie internetowej sklepu i utrzymanie tej informacji przez okres co najmniej 7 (siedmiu) kolejnych dni roboczych. Klienci posiadający konto klienta zostaną dodatkowo powiadomieni o zmianie poprzez wiadomość przesłaną na ich adres poczty elektronicznej.
  4. Poinformowanie o zmianie regulaminu, w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 7 (siedem) dni roboczych przed wprowadzeniem zmienionego regulaminu. W razie, gdy klient posiadający konto klienta, nie akceptuje nowej treści regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie operatora strony internetowej w ciągu 7 (siedmiu) dni od daty poinformowania go o zmianie regulaminu. Brak akceptacji przez klienta nowej treści regulaminu skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z postanowieniami §16.
  5. Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedawcę do realizacji przed dniem zmiany regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez klienta.
  6. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. W sytuacji przekazania sporu do rozstrzygnięcia przez sąd, będzie to organ właściwy miejscowo dla siedziby sprzedawcy lub operatora strony internetowej. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego regulaminu jest prawo polskie.

§ 18. Szczegółowe regulacje uzupełniające

  1. Niniejszy regulamin uzupełniają, stanowiąc jego integralną część, następujące załączniki zawierające uregulowania szczegółowe:
    1. w zakresie usług – załącznik nr 2 tj. Regulamin świadczenia usług serwisowych zlecanych za pośrednictwem sklepu internetowego www.sklepylaserowe.pl,
    2. w zakresie ochrony prywatności – załącznik nr 1 tj. Polityka prywatności i plików Cookies w serwisie SklepyLaserowe.pl.
  2. W przypadku wystąpienia różnic w treści pomiędzy przytoczonymi powyżej załącznikami, a niniejszym regulaminem, stosuje się zapisy niniejszego regulaminu, chyba że zapis w dokumencie szczegółowym jest dla klienta korzystniejszy.

§ 19. Data publikacji

  1. Dniem opublikowania niniejszego regulaminu i początkiem jego obowiązywania jest data 1-1-2014